“PESAWAT INI” DITEMUI TERDAMPAR DI DALAM HUTAN, TAPI MASA PINTU PESAWAT DIBUKA, KEADAAN DALAMNYA MEMBUAT SEMUA ORANG TERLOPONG!

Pesawat yang jatuh dan terdampar di tengah hutan pasti mengerikan di bayang-bayang kita. Tapi tidak dengan pesawat ini!Pesawat yang ditemui di tengah hutan ini ternyata dimiliki oleh seorang konglomerat yang bernama Bruce Campbell.

Bruce membeli pesawat yang sudah tidak terpakai ini dan menyimpannya di dalam sebuah hutan di Oregon. Apabila ditanya alasannya, ternyata Bruce bertujuan untuk menukar pesawat ini menjadi “rumah” peribadinya.Tentu saja Bruce yang mempunyai asas sebagai seorang jurutera, mengisi pesawat ini dengan perabot yang dia sukai.

ada perabot

tempat tidur

ruang kerja

“Ruang tamu” dan bilik mandi

dan banyak lain! Keren banget isi kandungannya!

Bruce mengatakan kalau dia tinggal di dalam pesawat ini kira-kira 6 bulan setiap tahun dan 6 bulan lain dia tinggal di Jepun untuk berniaga. Dia mengatakan kalau pesawat ini dia beli kira-kira 300 dolar pada masa itu (kira-kira 300 juta rupiah) semasa ia muda.

Bruce mengatakan kalau pesawat ini dijual lagi, harganya akan mencapai 220,000 dolar (kira-kira 2.9 bilion rupiah)!

Awalnya Bruce ingin membina rumah dengan sebuah kereta van, tapi sayangnya, kereta van saiznya terlalu kecil untuk dijadikan rumah. Kerana itu dia membuat keputusan untuk membeli pesawat dan membinanya menjadi

sebuah rumah.

Nah selesai berbicara soal pesawat yang dijadikan rumah, gimana kalau pesawat yang kita tumpangi mendapat masalah? Apa yang boleh penumpang lakukan?

1. Seboleh mungkin cari pesawat yang modelnya keluaran terbaru. Anda boleh mencari tahu jenis-jenis pesawat yang baru dikeluarkan di internet.

2. Tentu saja selain pesawat, carilah syarikat besar yang cukup ternama dan perkhidmatannya memuaskan. Kadang-kadang penerbangan yang diadakan oleh syarikat besar tidak selalu mahal.

3. Usahakan cari penerbangan yang tidak berlanjutan, kerana keadaan semasa pesawat berlepas dan mendarat sebenarnya adalah saat-saat yang paling berbahaya bagi sebuah pesawat.

4. Kalau anda mempunyai peluang untuk memilih tempat duduk, carilah tempat duduk yang paling dekat dengan pintu keluar. Kalau tidak, perhatikan penggunaan dan selalu ingat arah jalan keluar.

5. Kalau anda duduk di tingkap, pastikan sewaktu-waktu kalau penerbangan anda tetap aman melalui tingkap kecil yang boleh anda intip.

sumber: Happy Via oh trending

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*