Astaghfirullahal’aziim. Ada Manusia Yang Tidak Suka Suami Beribadah Di Masjid

10 terakhir Ramadhan. Encik suami mula lesap waktu sahur pulak, beribadah di masjid. Dah la sepanjang Ramadhan setakat ni dia lesap waktu berbuka puasa, beribadah di masjid juga.

Betullah kot, perkahwinan ni menghalang hubungan dengan Tuhan. Sebab tu paderi dan tok sami tak kahwin, hidup macam dalam gua untuk beribadah semata-mata.

Sebab tu juga ramai ulama’ zaman silam tak kahwin. Diorang nak beribadah tanpa gangguan tanggung jawab terhadap isteri dan anak-anak.

Eh, Rabiatul Adawiyah pun malas kahwin. Sebab dia dah nampak bahawa perkahwinan ni hanya melambatkan urusan dia masuk syurga. Dah la syurga wanita Islam ada bawah tapak kaki suami. Kena sujud kepada suami, selain daripada sujud kepada Tuhan.

Di dalam FBnya, beliau sering memuatkan status yang ‘PANAS’ yang menggambarkan ketidakpuasan hatinya terhadap suaminya.

Kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan olehnya sangat menyinggung perasaan orang lain. Dan ia seolah-olah  mepersoalkan ketetapan2 yang telah ada di dalam agama Islam. Terkadang, walaupun ia kelihatan menyindir suaminya dan lelaki2 di luar sana tetapi dibimbangi status FB beliau boleh membawa kepada KEKUFURAN…

Cuba lihat beberapa statusnya yang terbaru…

sumber; 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*