(VIDEO) MENYAYAT HATI!!! ANJING ‘MENANGIS’ MENAHAN SAKIT AKIBAT DIRACUN…

SEEKOR anjing menjadi mangsa kekejaman perompak apabila ia diracun oleh penjenayah itu dalam kejadian yang berlaku beberapa hari lalu.

Kisah menyedihkan itu dikongsi oleh pengguna Facebook, Achy Wijaya. Menurut Achy, halaman rumahnya dimasuki oleh orang yang tidak dikenali dipercayai untuk merompak namun niat tersebut gagal apabila anjing peliharaan Achy sempat menghalau mereka keluar.

“Beberapa hari yang lalu di tengah malam, halaman rumah kami dimasuki oleh orang tak di kenali, namun gagal karena digonggong oleh anjing peliharaan kami.” tulis Achy.

Bagaimanapun, keesokan harinya, anjing berkenaan telah diracuni oleh seseorang. Akhirnya, anjing itu mati dalam keadaan yang sangat menyedihkan.

“Pagi ini anjing kami mati diracuni oleh orang yang tak bertanggung jawab. Sudah dikasih pertolongan tapi tetap tidak selamat. Sudah di kasih susu 1 botol, minyak setengah liter, sama air kelapa tapi tidak selamat.

“Ingin di bawa ke doktor hewan tapi kami di Papua, doktor hewan hanya ada di dinas peternakan, dan kejadianya pada hari Minggu, dinas tersebut tutup.” tulis Achy.

Bersama posting terbabit, Achy turut memuat naik beberapa video dan juga gambar saat-saat terakhir anjingnya itu.

sumber:terengganu times

RAMAI NETIZEN TERTANYA-TANYA SIAPA ADMIN AMRAN FANS

PANAS! PEMILIK SEBENAR GAMBAR AMRAN FANS TAMPIL TUNTUT HAK.

Wah Hot & spicy. Sebab selama ni ramai tertanya tanya siapa pemilik gambar & wajah yang di gunakan admin Amran Fans untuk membuat troll, status sarcasm yang hot & spicy. Tadi terbaca kat Fb Ratu naga ke hapa nama profile dia.. Lebih kurang macam tu la. Mendedahkan siapa sebenarnya pemilik gambar & wajah yang di gunakan Amran Fans selama ni.

Inilah gambar asal yang di gunakan oleh Amran Fans. Pemilik dia menggunakan FB Amran Sukarjo
Katanya Amran Fans selalu delete komen dia, kemudian banned dia dari page Amran fans. Maybe tak nak rahsia siapa pemilik gambar yang admin Amran Fans guna selama ni terbongkar kot. Lagipun Amran Sukarjo pemilik wajah & gambar tu tak pernah mengizinkan Amran Fans menggunakan gambar dia. Bagi dia macam satu penghinaan. Seolah mempersendakan diri dia.

Yelah.. Sapa tak marah kan? Gambar di gunakan untuk di jadikan bahan jenaka. Walaupun gambar & wajah Amran Sukarjo ni memang terkenal se antero alam maya tapi yang mendapat populariti, publisiti & siap boleh jual buku lagi adalah Amran Fans. Amran Fans dah guna gambar orang tak reti2 bayar royalti & pampasan ke? Kalau orang dah tak izinkan tu better la jangan guna. Try guna muka sendiri pulak tengok laku ke tidak. Gambar & muka tu hak dia. Kau tak boleh senang2 guna buat duit tanpa keizinan pemiliknya. Sekarang dia dah minta hak dia balik.. Jika terus menerus kau guna, confirm la rezeki yang kau dapat dari hasil guna muka dia dah tak berapa elok la. Nak jatuh hukum halal haram tu aku tak berani la kan.. Tapi kalau kita guna benda yang bukan hak kita & orang tu pun dah cakap tak halalkan takkan jadi harus pulak, kan?

Ingat Amran apa yang kau dapat dari populariti gambar yang kau guna tu akan ada hubung kait dengan rezeki yang kau makan. Jadi darah daging. Bila jadi darah daging ni tak semua dia keluar jadi tahi. Jangan nanti benda2 tu mempengaruhi keturunan kau.

Tapi tadi aku terbaca kat FB Amran Sukarjo katanya admin yang mewujudkan page amran fans memohon maaf atas apa yang berlaku. Pun macam tu katanya page tu tak di kendalikan mereka yang mula2 mewujudkan page tu. Maybe dah di jual kot.. Entahlah. Tak berapa jelas kat situ.

Walaupun aku tak tahu sejauh mana kebenaran pemilik gambar tu Amran Sukarjo tapi kita sedia maklum Amran Fans yang dulunya menggunakan nama sebagai Amran Pekida menggunakan gambar orang bukan gambar sendiri. Gamaknya kenapa admin2 amran fans masih bersembunyi di sebalik gambar Amran Sukarjo ni yer? Gigi dia rongak ke camna sampai malu nak tunjuk rupa. Kalau gigi tak cantik meh cantikkan. Ambil ni voucher untuk beli produk penjagaan gigi kat sini Lepas ni tak payah nak guna gambar orang lagi.

Moral of the story.. Aku pun suka jugak layan troll & status sarcasm Amran Fans tapi apa yang tak betul dia buat tak semestinya kita sokong, ye dak?? Dah pemilik gambar tu menegah gambar dia di gunakan macam tu, Amran fans sepatutnya menghentikan perbuatan tu. Ia milik orang. Sudah sudah la tu.. Tiba masa korang guna gambar makhluk lain pulak. Gambar alien ke hapa pulak. Kesian Amran Sukarjo… hehehe

sumber: ohbiarbetik

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*