“Tolong hantar dia pergi art college!” – Cantik Gila Lukisan Adik Darjah 6 Ni!!

Setiap orang ada bakat terpendam masing-masing. Kebanyakkannya akan serlahkan talent tu bila umur dah meningkat dewasa sebab tak tahu macam mana nak ketengahkan bakat yang ada. Tapi seorang murid baru-baru dapat pujian ramai netizen lepas bakat terpendam yang dia miliki jadi viral di Twitter.

Sumber: Twitter

Punyai bakat dalam melukis

Menurut posting, murid tu dikatakan dari kelas terakhir di sekolah. Meskipun akademiknya tidak sepandai murid yang lain tapi dia punyai bakat yang luar biasa dalam melukis. Memang berseni tangan adik ni!Dengan hanya tonton kartun di tv, video dan media lain, adik ini mampu melukis karakter-karakter animasi dengan perfect! Sekali tengok boleh kata macam kerja orang dewasa yang berpengalaman!

Suka lukis kartun kegemaran

Adik ni selalu asah bakat terpendam yang dia ada tu dengan melukis gambar kartun-kartun kegemaran dia macam Doraemon, Naruto, Goku, Mario and macam-macam lagi lah! Bukan tu je, ada antara lukisan dia yang nampak macam style komik! Tengok la ni…..

 

 

Cipta karakter animasi sendiri

Bukan setakat lukis kartun favorite, adik ni siap boleh imagine and cipta sendiri karakter animasi sebelum dia gambarkan dengan lukisan dalam buku. Malah, kawan dia kata, ada lagi banyak buku-buku lukisan dia dari tahun sebelum ni…

 

 

 

Netizen kagum, doakan yang terbaik!

 

Sumber: Twitter
Setiap orang ada kelebihan masing-masing. Macam adik ni, mungkin dia ketinggalan dalam pelajaran dan duduk dalam kelas terakhir. Tapi sekurang-kurangnya, sekarang ramai dah tahu dia ada bakat lain yang menarik!

Siapa tahu nanti ada yang berminat dengan hasil kerja dia dan nak tunjuk dekat exhibition ke.. Haa takde yang mustahil kan! Lobak Merah doakan yang terbaik untuk adik ni, moga masa depan cerah!

sumber: lobakmerah.com/

Artikal lain…

Gambar Yang Di Lukis Oleh Budak Berumur 9 Tahun Ini Membuatkan Gurunya Terus Membuat Laporan Polis Kerana …

 

Astagfirullahalazim….
Katanya, gambar yang digambar anak- anak dapat mendeskripsikan perasaan hati mereka. Belum lama ini, tersebar sebuah berita menghebohkan dari Taiwan, seorang anak kelas 3 SD tiba- tiba menggambar sebuah gambar yang “menggetarkan hati” di jam pelajaran sekolah.
Guru- guru sangat terkejut begitu melihat gambar ini dan langsung bertanya pada anak tentang keadaannya. Akhirnya, setelah anak mengatakan penyebabnya, para guru pun langsung lapor polis! Ternyata ayah dari anak ini telah melakukan tindakan yang sangat rendah! Budak yang baru berusia 9 tahun tersebut berkata pada guru, saat tidur, ayahnya selalu hanya memeluk adik perempuannya, terlebih lagi keduanya tidak memakai celana. Ayah hanya mencintai adik, tidak mencintainya.Mendengar hal ini, guru merasa ada yang tidak betul dan segera melapor pada polis. Setelah diselidiki, ternyata ayah tersebut sudah bercerai, dan di tahun 2014 silam, ayah ini melepas celananya dan tidur memeluk anak bungsunya yang perempuan, tapi sialnya kelakukannya ini terpergok anak sulungnya. Gara- gara hal ini, si anak sulung ini menjadi merasa bahwa ayahnya hanya menyayangi sang adik.

Polis pun mencari sang adik untuk investigasi lebih lanjut, ternyata benar adiknya mengaku bahwa ayahnya suka tidur tanpa celana, bahkan ada 1 kali ayahnya memasukkan tangan ke dalam celana dalamnya dan menyentuh bagian kelaminnya. Lebih parahnya lagi, saat sang adik menarik tangan ayahnya, sang ayah pun langsung menarik kembali tangan anaknya untuk menyentuh bagian penisnya. Sang adik sampai bisa mengatakan, “alat kelamin papa besar dan keras”.

Guru- guru di sekolah pun mengatakan, setelah mengetahui kejadian ini, mereka pun akan lebih memperhatikan si kakak sulung ini. Ternyata keadaan keluarga budak ini begitu buruk, tapi budak ini juga cukup dewasa, ia selalu membelikan pakaian dalam untuk adiknya dan menyuruh adiknya harus bisa menjaga diri, jangan membiarkan dirinya disentuh orang lain.

Setelah ditangkap polis, sang ayah masih membela diri dengan mengatakan bahwa kedua anaknya masih kecil dan asal bicara. Tapi pihak polisi akhirnya tetap menjatuhkan hukuman 2 tahun penjara pada sang ayah karena tindakan tidak senonohnya.
Wah.. benar- benar berita yang mengerikan.. Setiap orang tua dan guru harus lebih berhati- hati, jangan sampai anak didik yang masih kecil menjadi rusak karena perlakukan orang tidak bertanggung jawab.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*